reklama

Tancom proti bolesti- časť prvá: Nuda nie je povinná

V trinástich rokov mi diagnostikovali skoliózu, respektíve môj ortopéd  to nazval presnejšie ,,esovité vykrivenie chrbtice“. V dnešnej dobe má takú skoliózu s miernym vykrivením ako ja každé druhé dieťa, alebo aj dospelá osoba, ale vtedy som mala trinásť a chodiť na rehabilitačné cviky každý týždeň pre mňa znamenalo niečo hrozné, bála som sa, a nielen tých špeciálnych cvikov. Po tom čo som spoznala moju rehabilitačnú sestru, istý čas som mala strach aj z nej. Ale časom som si na to všetko zvykla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Po rehabilitačných cvikoch, keď všetok ten rozruch okolo toho utíchol, malo nastať ich opakovanie každý deň doma. No to určite. Predstavte si 13- 14-ročné dievča, ktoré každý deň, keď príde zo školy ľahne si na cvičnú podložku a opakuje si všetko čo ju naučili na rehabilitácii. Jedine, že by bol jeden z tých cvikov aj spánok. Necvičila som. Samozrejme, nenosila som ani vyrovnávací pás, ktorý som dostala od ortopéda. Aj napriek vyhrážkam rodičov, že pôjdem na operáciu, že budem mať hrb, a podobne. A áno, na to všetko som časom doplatila. Okrem častých miernych bolestí a únavy, je tu aj dosť veľká bolesť ak dlhšie sedím za počítačom, alebo nejakými domácimi úlohami. Napriek všetkému, nechcem vás vystrašiť. Len napísať o tom, že sa to dá aj inak ako odporúčaným nudným cvičením, aspoň u mňa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Postupom času sa na to trochu aj zabudlo, denne robíte milión vecí, a dokým vás chrbát nebolí, respektíve je tá bolesť znesiteľná zabudnete na to pomerne rýchlo. A stále je tu tá vec- menom telesná výchova, po ktorej vás bolí úplne všetko, tak, že bolesť chrbta je ešte únosná. Každopádne ja som rástla a so mnou aj problémy, ktoré patria k dlhému vysedávaniu v školských laviciach. V tom období začali byť tiež v móde počítače a online hry, takže môj život sa uberal sedavým spôsobom bez pohybu. Bolesti, ktoré sa začali objavovať boli neskutočné. Vždy po dlhej hodine v škole, po omši v kostole, alebo pri večernom zaspávaní pri počítači, zhoršovalo sa to. Verte mi, rodičia robili čo mohli, teraz to bolo na mne ako sa k tomu všetkému postavím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Otázka bola: ,,Mám sa znova vrátiť k rehabilitačným cvikom?“ Nebola som si istá odpoveďou, ak by som začala znova cvičiť, kto mi zaručí, že to znova nevzdám? V tom období som mala neskutočne rada hudbu, a tak som si povedala, že to skúsim inak. Dá sa to! Odkedy som začala s tancom pripadám si veselšia plná energie, a hlavne, keď sedím dlho v škole, nemám s tým väčší zdravotný problém. Takže dievčatá a chlapci dá sa to aj inak! Okrem toho, že sa vám zlepší zdravie, tiež pocítite kultúrny zážitok, pretože tanec vám ponúkne nekonečno možností ako sa vzdelávať, ja som prvýkrát videla baletné predstavenie Labutie jazero a musím vám povedať, že je to jedno z najkrajších predstavení, čo môže existovať. Ktovie či by som sa bez záujmu o tanec dostala k niečomu takému s pozitívnym názorom, keďže som zarytý modernista.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nabudúce na blog napíšem prečo práve, ktorý tanečný štýl vás môže zaujať a pre ktorý som sa nakoniec rozhodla ja, aby som sa cítila lepšie. Takže milí kolegovia ,,skoliozisti“, ktorí ste dostali podobné cviky, cvičte! Alebo ak nechcete umrieť nudou na žinenke aj toto môže byť cesta. Samozrejme nie je to pre každého, ale mne to pomohlo. Skúste si to overiť, hlavne sa hýbte a nepreseďte si život:)

Erika Obertová

Erika Obertová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Autorka so srdcom bojovníka. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáPríroda a zvieratátancom proti bolestiSúkromnéRozprávkypróza

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu